Sådan løfter du komforten på festivalen og får en bedre oplevelse

At tage på Festival, hvad enten det er en af de store som Roskilde Festival – eller mindre kendte festivaler, kan være utroligt hårdt. Man står op i mange timer, muligheden for at få et bad er ofte dårlige – og man får ikke meget søvn.

Der er dog flere gode råd, som man bør tage i brug når man tager på festival for at løfte komforten og derved får en bedre festivaloplevelse. I dette indlæg, giver vi tips og tricks til en mere komfortabel festival.

EN FESTIVALSTOL ER ET ”MUST HAVE” FOR AT KUNNE KLARE ALLE KONCERTERNE

Når man tager på festival, gør man det altid for at opleve kunstnere og bands i et vist omfang. Disse koncerter, uanset hvilke artister der giver koncert, kræver at man står op under hele koncerten som typisk kan vare fra 45 minutter til 1,5 time. Og hvis der er flere musikere som man ønsker at se i streg, kan man blive udsat for at stå op i flere timer. Derfor er det at have en stol i sin camp, som man har eneret over, en rigtig god løsning. Mange er vandt til et arbejdsliv, der foregår foran en skærm i en kontorstol – og derfor er dette en stor omvæltning. Samtidigt er festivalstole meget billige og kan fås for helt ned til halvtredser.

SMART TIP – SÅDAN UNDGÅR DU AT DIN STOL IKKE BLIVER STJÅLET OM NATTEN

Især på de store og lidt mere voldsomme festivaler, vil man opleve at stole konstant bliver stjålet eller ”lånt” af andre camps. Og da de fleste stole har det samme design, kan det svært at se forskel på dem. Derfor er det altid en god ide, at ligge stolene ind i telte over natten – da det er der, hvor flest stole bliver hugget. Hvis man derudover har en hængelås med, kan man føle sig 100% sikker på at man har noget at sidde på dagen efter.

En god ide kunne være, at man investerer i noget spraymaling og skriver navn på stolene. På den måde, kan man bevise at stolen tilhører en selv – selvom at den ligger i nabo-campen.

HVORDAN GÅR MAN I BAD PÅ FESTIVAL? SÅDAN HOLDER DU DIG REN

Et bad på festival er utroligt rart. Man bliver helt naturligt mere beskidt, når man opholder sig i naturen og blandt mange mennesker. Oftest, er der bade på alle festivaler. Nogle koster penge, andre er gratis – men kvaliteten fra et betalt bad og et gratis bad er meget varierende og vi anbefaler derfor at man tjekker forholdene ud inden man vælger. De fleste, vil dog vælge at betale nogle småmønter for et bad. Der er dog mange andre måder, man kan holde sig ren & bakteriefri. En af dem er vådservietter, også kaldt babyservietter. De kan bruges til tørre hænder af som en håndvask, eller f.eks. rense ansigtet. Samtidigt er det også en god ide at have håndsprit med. Dette steriliserer området hvor det bruges – som hænderne inden man spiser, eller hvis man har fået en rift/sår et sted på kroppen.

Læs mere om festivalstole her.